Sagan om Knas, del 1 och 2!

Foto av Pixabay pu00e5 Pexels.com

Knas

Skriven av Snigel och Polis

Det var en gång en anka som hette Knas, hans mamma hette TokFia och hans pappa hette SurPelle. Knas hade också en syster och en brorsa, brorsan hette fjantunge och syrran hette TokMaja. En vacker dag år 2012 den 3e juli en lördag. Fyllde Knas år! Han skulle ha pyjamasparty med sina bästisar de hette, spratt kalle och FjantRio. Knas fyllde 6 år och skulle börja skolan på måndag eftersom det är lördag den dagen Knas fyller år. Knas önskade sig: 1: en Badanka, 2: en till Badanka, 3: ännu en till Badanka, 4: en sista Badanka! Senare på dagen när spratt kalle och FjantRio hade kommit till Knas. Så fick Knas sina presenter, Knas skakade på de så att om man bodde i den där lådan hade man nog dött. Tillslut fick Knas öppna sina presenter. I första paketet fick han en… BADANKA!

-JAAAA!!

Ropade Knas högt! Knas vart så glad så det nästan bara rann tårar ur hans ur gulliga ögon. Och i nästa paket så fick han en till Badanka! Nu blev Knas jätteglad! Han bara skrek av glädje! Nu tänkte Knas på att det bara finns ett STORT paket kvar. Men det kan ju inte vara en Badanka tänkte Knas, det där paketet är för stort för att det ska vara en Badanka i den. När Knas äntligen skulle öppna paketet så såg han vad det var … det var fler bad ankor! Oj vad många badankor!

-Säger Knas. Knas blev ledsen, för han hade bara önskat sig 4 badankor inte 300. Knas blev så ledsen att han sprang in på sitt rum och grät. Spratt kalle och FjantRio blev jätteorolig.  mamma TokFia gick och kollade hur det var med Knas. Då sa Knas: men jag ville bara ha 4 badankor,

-kan ingen respektera det eller?

-Då sa mamma TokFia såhär -men Knas 4 bad ankor kostar ju flera tusen.

-Medan 300 bad ankor bara kostar 5kronor.

-Så torka tårarna nu,

sa mamma TokFia.

-Okej,

sa Knas. När Knas äntligen hade kommit ut ur sitt rum efter 2 minuter så blev spratt Kalle och FjantRio jätteglad! Innan Knas och spratt Kalle och FjantRio skulle gå och lägga sig så skulle de gå till vattnet och bada. Så de sprang ner till vattnet och hoppade ner i vattnet och gjorde ett jätteplask! PLASK! Lät det. Efter att de hade badat i 1 timme ungefär så ropade mamma TokFia på de, kom in nu barnen! Det är sovdags. Okej, sa barnen. De sprang in så fort de bara kunde in genom dörren ut genom hallen rakt in på sängen gjorde de alla magplask. BRAK lät det.

-Jag tror sängen gick sönder. sa Knas.

-Nejdå vi kan nog sova på den ändå.sa spratt Kalle. När de tillslut hade somnat. efter 30 sekunder så snarkade alla.  POFF! Lät det.

-Oj sa Knas.

– Sängen gick sönder.

-Men vi kanske kan fråga om vi kan få sova med tok Maja? Frågade spratt Kalle,

 -ni förstår spratt kalle var nämligen kär i tok maja. Ni kan fråga om ni får sova med den ni vill. jag vill i alla fall sova med mamma, sa Knas.

 -Okej! Sa spratt Kalle och FjantRio glatt.

 När spratt Kalle och FjantRio hade gått och lagt sig så gick Knas till mamma Knas Fia och frågade om han kunde sova med henne.

-Men vad har hänt med din säng? Frågade mamma TokFia.

-Ja asså min säng gick typ sönder. Sa Knas.

-Okej då, du får väl sova med mig då.

Nu var det måndag, förlåt fatt jag hoppade över söndagen men det var faktiskt inget roligt som hände den dagen. Men aja. En rolig måndag morgon år 2012 5e juli. Knas skulle göra sig redo för skolan.  efter Knas hade gjort sig redo så var det dags att gå till skolan.

– Hejdå Knas!

Sa mamma TokFia till Knas,

-hejdå mamma!

När Knas hade kommit till skolan så träffade han sina kompisar! tjena Sprattkalle och FjantRio!

-Tjena Knas!

Då fick Knas syn på en vacker tjej. Han tog på sig brillorna och gick fram och drog en raggningsreplik.

-Här är jag! vad är dina andra önskningar?

-Öööhhhh asså du kunde bara ha sagt hej och fråga vad mitt namn var?

Sa den vackra tjejen. Knas blev jättegenerad.

-Ja men asså vad är ditt namn då?

Frågade Knas. –

Jag heter Elza, Värst vad du är gullig.

Sa Elza.

-Tack.

 sa Knas. Det blev helt tyst, det ända de gjorde var att stirra på varann i en halvtimme. Tillslut så ringde klockan och de måste gå in på lektion, när alla hade satt sig så kom Knas in och presenterade sig själv, han var så nervös så han bajsade på sig framför alla. Till och med Elza. Det var så pinsamt. Alla skrattade så mycket, alla utom Elza. Knas sprang därifrån superduper snabbt! Även fast han är en anka så sprang han 1000km/h han kunde hoppa medan han sprang, men nu gjorde han inte det för det skulle bara sakta ner han. När han hade sprungit 8mil var han hemma. Knas brukar bli trött efter 1mil så därför sprang han 8mil.  när han hade kommit hem så kom mamma springandes och frågade varför han hade kommit hem så tidigt?

-Jag bajsade på mig och alla skrattade så mycket!

-men du har ju ändå inga brallor sa mamma.

– ja men då så såg de ju när jag bajsade för jag har ju inga brallor,

sa Knas.

– Men jag vet hur vi ska ordna det! Jag kan sy ett par brallor till dig så ingen ser när du bajsar.

-ja tack så himla mycket! Nästa dag hade Knas kommit till skolan och hade brallor på sig! Alla tyckte att Knas var så cool när han hade brallor. Då gick han till den snygga tjejen och sa titta mina nya brallor! Tjejen pussade Knas på kinden och sprang sedan iväg lycklig. Alla dagar efter var Knas superpopulär i skolan, alla började ha byxor. Och Knas fick en flickvän, ni kan ju aldrig gissa vem det är! Det är Elza!

Aja hejdå!

Knas Del 2

Skriven av Snigel och Polis

Hej och välkomna till en Knas del 2! 2021 8e maj.

Knas har nu blivit 17 år, sist vi hörde av honom så var han ju 6 år och hade nyss börjat skolan. Knas går nu i gymnasiet. Mycket har hänt sedan 2012, för SprattKalle och FjantRio flyttade. Men Elza är fortfarande kvar med Knas. Knas har ju faktiskt nyligen börjat gymnasiet och beter sig nästan som en gangster. Och när han gör så, så blir han väldigt populär bland tjejerna. Knas har funderat på att flytta hemifrån även fast han bara är 17 år, men han beter sig som en 18 åring. Men problemet är att Knas inte har råd. Men det fixar han väl.

Knas är på den sista lektionen. Elza undrade om hon kunde komma hem till Knas sen efter skolan. Men Knas sa att han var upptagen. För han skulle nämligen råna en bank. För Knas behövde pengar för att flytta hemifrån. Han tog sin legendary p90 och for till banken. När han väl var där tog han på sig rånar mössan och gick in.

-UPP MED HÄNDERNA ANNARS SKJUTER JAG!! Ropade Knas högt.

-Okej här! Du får alla våra pengar! Här varsågod!

Sa någon som jobbade på banken. Knas hörde ankpoliserna och fick panik så att han råkade trycka på avskjutningsknappen!

-AAJJJ JAG SKÖT MIG I FOTEN! Skrek Knas högt och tappade pengarna. Ankpoliserna kom in och arresterade Knas.

-Vad heter du? Frågade polisen.

-Jag heter Fjantunge. Dudå? Sa Knas. Knas sa sin brorsas namn för han ville inte säga sitt riktiga till polisen.

-Jaja men nu måste vi fara till polisstationen! Sa polisen. När det väl hade gott några timmar och Knas satt i fängelset så hände det något otroligt! Det var Knas storebror!

-Tjena Fjantunge! sa Knas.

-Men tjena brorsan! Sa Fjantunge tillbaks.

-Så hur har du kommit hit då? Frågade Knas.

-Jag körde på min flickvän med ett flygplan och råkade sparka en fotboll i huvudet på 8 personer så de dog och jag snodde en Legendary pump från polisen, och sen rymde jag från fängelset 82 gånger, sa Fjantunge.

-Men asså hur länge har du varit här då?  frågade Knas.

-I 8 år. Sa Fjantunge.

-Okej men hur rymmer man då? Frågade Knas.

– Ja asså du öppnar bara dörren. Sa Fjantunge.

– Jaha men okej sa Knas. 2 minuter senare så har Knas rymt. Ingen polis var ändå där så det var väldigt enkelt. När han var och gick på gatan så såg han något otroligt! Det var 13,5 miljoner kronor i kontant!  Nu blev Knas så himla superduperglad. Nu gick Knas genast och köpte ett hus för 2 miljoner. Det var hans drömhus. När han hade köpt huset så gick han ner till Ikea för att köpa möbler. Han köpte 1 tv, 4 sängar, 2 soffor, 8 gamingdatorer, ett färdigt kök, och en guldig toalett. När han hade kommit hem så skyndade han att sätta upp alla möbler så att det skulle bli fint. När hans flickvän kommer hem till han så frågar hon vart han har varit.

– Ja asså jag försökte råna en bank och sköt mig själv i tån, sen så hamnade jag i fängelset med min brorsa och sen så öppnade jag dörren och rymde. Sa Knas.

-WOW! Det är ju sååååååå coolt! Sa Elza.

-Jag vet. Sa Knas.

 Knas och Elza går och lägger sig. Nu har det gått tre månader och Elza är gravid! Elza ska till en doktor idag och kolla hur gammal bebisen är och hur den mår. Knas och Elza hoppar in i Knas Tesla. Efter en halvtimme så var de framme. När de väl var inne så kom doktorn.

-Elza! Nu är det din tur. Sa doktorn.

De gick in i kontrollrummet och Elza la sig på sängen. Doktorn satte salvan på Elzas mage och sen så tog han apparaten och strök på Elzas mage så att de kunde se på bebisarna. Elza blev så rörd så att hon började gråta. Knas fick syn på en godisskål mitt i allt, han smög dit jätteförsiktigt så att doktorn inte skulle märka något. När han hade tagit en godis så märkte han något konstigt. Det var diarrepiller! Knas mage började bubbla…

-Ursäkta mig men jag måste nog springa på toa…sa Knas.

Doktorn fick tillslut reda på att barnet var 1 månad gammal. 

-okej men jag vill ha dig här om 5 månader igen. Sa doktorn. 

Senare när Knas och Elza hade satt sig i bilen så fes Knas.

-Men Knas vad har du fått i dig? Det stinker ju!

-Diarrepiller. Sa Knas medan han skämdes något rejält.

8 månader senare. Nu kunde man verkligen se att Elza var med ankungar. Senare på kvällen så kände Elza att hon fått ont i magen. Hon fick bara ondare och ondare. Elza gick genast och sa till Knas att de måste fara. Knas gick och satt sig i bilen och körde iväg när han märkte något.

-JAG HAR JU GLÖMT ELZA HEMMA!

Knas tog gasen i botten efter att han hämtat Elza och de for till ankBB. När de väl var där så kom det doktor springandes med en rullstol och sa att Elza skulle hoppa på. Elza hoppade på rullstolen och de gick in i rummet där Elza ska få sina ungar. Efter 25 timmar så hade Elza fått 4 ankungar. De hette Godzilla, Arnold, Bamse och Bolibompa.  

Nu tycker ju vi att det här ska vara slutet på den här berättelsen för den slutade ju väldigt bra. Så då säger vi hejdå!

                                              Hejdå!